close

Παντελής Καλιότσος

 

Καλιότσος Παντελής

 

Ο Παντελής Καλιότσος γεννήθηκε το 1925, στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αθήνα, ενώ παράλληλα δούλευε σε διάφορες δουλείες. Αργότερα έφυγε μακριά από την πόλη, με σκοπό να μονάσει, αλλά δεν τα κατάφερε για περισσότερο από δύο χρόνια.

         Το 1943 άρχισε να γράφει θεωρώντας όπως είπε τη λογοτεχνία και την τέχνη όχι ως μέσο προβολής και καθιέρωσης, αλλά ως θεραπεία ψυχής. Έγραφε για  είκοσι δύο  χρόνια, χωρίς  όμως να δημοσιεύσει οτιδήποτε ή να εκδώσει κάποιο βιβλίο. Το 1964 έκανε την εμφάνιση του με το μυθιστόρημα Ο μεσαίος τοίχος, το οποίο αν και ήταν χειρόγραφο, δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στο περιοδικό "Ταχυδρόμος" . Έχει γράψει μυθιστορήματα, διηγήματα, νουβέλες και βιβλία για παιδιά. Ακόμη εργάστηκε για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, σε παιδικά κυρίως προγράμματα.

Εκτός από την Δεκεμβριανή Νύχτα έχει τιμηθεί και με το βραβείο του Διαγωνισμού Παιδικού Βιβλίου στην Κόστα Ρίκα για το έργο του Ξύλινα Σπαθιά (1997), και την ίδια χρονιά το μυθιστόρημά του για παιδιά Ένα σακί μαλλιά πήρε το Πρώτο Βραβείο του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου. Το 2002 το βιβλίο του Η σφεντόνα του Δαβίδ τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου, το Βραβείο του περιοδικού «Διαβάζω» και το Βραβείο του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.



Έργα



Λογοτεχνία για παιδιά

1.    Το Ιζεντόρε και τ' αηδόνι

2.    Η σφεντόνα του Δαβίδ

3.    Πατέρας και γιος

4.    Ένα σακί μαλλιά

5.    Η μύγα

6.    Τα ξύλινα σπαθιά

Λογοτεχνία για ενήλικες

 

7.    Ονειροπόλοι

8.    Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου

9.    Δεκεμβριανή νύχτα

10. Το εργαστήριο του μυθιστοριογράφου

11. Η συμπεριφορά του κενού

12. Στρατιωτικές ασκήσεις

13. Ο μεσαίος τοίχος

14. Μάθημα δολοφονίας

15. Φανταστική παράγραφος 7

16. Τα γουρούνια  

17. Το συμπόσιο





Το Ιζεντόρε και τ' αηδόνι

Εκδόσεις:  Κέδρος 1981 και Πατάκης 2004

 

http://www.haef.gr/chilias/greek/lit/kaliotsos/aidoni.gif https://www.e-shop.gr/images/BKS/BKS.0171981.jpg

Το βιβλίο μας μεταφέρει σε μια χώρα μακρινή, όπου κατοικεί μια πεντάμορφη βασιλοπούλα. Η ζωή της από θλιμμένη και άχαρη που ήταν, θα γεμίσει αγάπη και ευτυχία χάρη στο μαγευτικό κελάηδημα ενός αηδονιού.

Πίσω στα έργα


Η σφεντόνα του Δαβίδ

Εκδόσεις: Πατάκης, 2001

 

 

 Σύμφωνα με την Βίβλο, ο μικρόσωμος και ανίσχυρος Δαβίδ, έχοντας για μοναδικό του όπλο μια σφεντόνα, εξόντωσε το  γίγαντα Γολιάθ. H άνιση αυτή μάχη έγινε πριν από χιλιάδες χρόνια, επαναλαμβάνεται όμως μέχρι σήμερα, όταν συχνά οι ανίσχυροι νικάνε τους ισχυρούς. Aν έχεις για σύμμαχό σου το Δίκιο και την Aλήθεια, μπορεί να χάσεις μερικές μάχες, τελικά όμως –αργά ή γρήγορα– θα κερδίσεις τον πόλεμο. Στην ιστορία αυτή θα δεις πώς τα κατάφεραν δεκαεννιά πιτσιρίκια της Δευτέρας Δημοτικού.

Πίσω στα έργα


Πατέρας και γιος

Εκδόσεις: Πατάκης, 1998

 

 

Ο κυρ.Θύμιος, ένας αγράμματος εργάτης, περιμένει από το γιο του να μάθει και να αγαπήσει ό,τι αυτός δεν μπόρεσε: τα γράμματα, εκφράζοντας όμως  αυτή  την αγωνία του με τρόπους και μεθόδους με κυρίαρχο στοιχείο τον αυταρχισμό. Ο μικρός Αργύρης, όπως κάθε  παιδί, θ' αντιδράσει σ' αυτή την επίδειξη δύναμης του πατέρα του με οργή και θυμό.

Πίσω στα έργα



Ένα σακί μαλλιά

Εκδόσεις:  Πατάκη 1997

 

ΕΝΑ ΣΑΚΙ ΜΑΛΛΙΑ 

Αυτό το βιβλίο αναφέρεται σε μια αληθινή ιστορία  βασισμένη στην  φιλία.

Πίσω στα έργα



Η μύγα

Εκδόσεις: Κέδρος 1979 και Πατάκης 1997   

 

http://www.haef.gr/chilias/greek/lit/kaliotsos/fly.gif Η ΜΥΓΑ 

Το βιβλίο αυτό αποτελείται από τέσσερα διηγήματα: "Η μύγα", "Παιδική Χαρά", "Πασχαλινή Ιστορία" και "Ο Καταραμένος Κυνηγός", τα οποία τυπικά μόνο απευθύνονται στα μεγάλα παιδιά.

Η μύγα:  Η Δημοκρατική Δικτατορία του θείου Προκόπη του Καλλιγράφου, όπου η άψογη διατύπωση των επίσημων κειμένων αποτελεί θεσμό υψίστης σημασίας, θα έρθει σε πολεμική σύρραξη με τη Δικτατορική Δημοκρατία του Αλλήθωρου Θεοδοσόφ, ο οποίος δε συγχωρεί τέτοια... οφθαλμοφανή λάθη.

Πίσω στα έργα



Τα ξύλινα σπαθιά

Εκδόσεις: Κέδρος 1982/ Πατάκης 1994

 

 http://www.haef.gr/chilias/greek/lit/kaliotsos/soldiers.gif
 

Ένα αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών είναι ο πόλεμος. Ο  κεντρικός ήρωας του μυθιστορήματος αποφασίζει να δείξει στους  φίλους του πως κανένας πόλεμος δεν μπορεί να είναι καλός.

Πίσω στα έργα



ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ

 

Ονειροπόλοι

Εκδόσεις:  Καστανιώτης,  2007

 

Ο  Έλληνας για ν' ανέβει σ' ένα βουνό ψάχνει να βρει κατήφορο. Ο Aχιλλέας Mανωλόπουλος, ο ήρωας του βιβλίου αυτού  χαρακτηρίζεται ονειροπόλος, γιατί έζησε στη σκοτεινή περίοδο της γερμανικής Kατοχής, τότε που μόνο μέσα στα όνειρά του μπορούσε να βρει κανείς λίγο κατήφορο.  Ήταν ένας άνθρωπος που κοιμάται και ονειρεύεται, επιλέγοντας όμως τα όνειρα του. Σε μια κρίσιμη όμως ώρα σαν να ξύπνησε ξαφνικά, επαναστάτησε ενάντια στις ψευδαισθήσεις του και έκανε το όνειρο πράξη, την πρώτη και μοναδική πράξη  στη ζωή του αλλάζοντας χαρακτήρα και κατα συνέπεια αλλάξε και τη μοίρα του.

Πίσω στα έργα



Η ωραιότερη ιστορία του κόσμου

Εκδόσεις: Πατάκης, 2006

 

 

Πρόκειται για την ωραιότερη ιστορία του κόσμου που άκουσε ο συγγραφέας και την περιγράφει εδώ, η οποία είναι η εξής: πρώτη φορά σ' έναν πόλεμο, και μάλιστα Παγκόσμιο, οι απλοί φαντάροι κι εχθροί, παρά τις αυστηρές διαταγές και τη βούληση της πολεμόχαρης εξουσίας, έκαναν ειρήνη μεταξύ τους, για την Ανακωχή των Χριστουγέννων του 1914.

Πίσω στα έργα



Δεκεμβριανή νύχτα

Εκδόσεις: Πατάκης, 2006

 

 

Η ιστορία διαδραματίζεται στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1944. Ο ήλιος καίει και οι εργάτες απλώνουν την πίσσα στους δρόμους μιας πόλης που βράζει. Οι πέντε εργάτες αντιπροσωπεύουν τον απλό, βασανισμένο λαό, εκείνον που κάθε φορά θυσιάζεται πρώτος για τους εθνικούς και κοινωνικούς αγώνες. Από τον Ιούλιο έως το Δεκέμβριο του 1944, οι διαδρομές της ζωής αυτής της παρέας εργατών θα διασταυρωθούν με την Ιστορία.

Πίσω στα έργα



Το εργαστήριο του μυθιστοριογράφου

Εκδόσεις:  Πατάκης, 2004

 

 

Δύο μηχανικοί συζητούν ενώ βρίσκονται πάνω από μια μηχανή: «Δεν έχουμε αλήθεια» λέει ο ένας. «Δεν πειράζει» απαντάει ο άλλος. «Θα βάλουμε ειλικρίνεια, το ίδιο κάνει». Είναι πολύ χρήσιμο να εκθέτει κανείς τη δική του ιδιοτροπία, δηλαδή να δίνει το προσωπικό του στίγμα.

Πίσω στα έργα



Η συμπεριφορά του κενού

Εκδόσεις: Πατάκης, 2004

 

 

Είναι αδύνατο, για την ώρα, να προσδιορίσει κανείς τον άνθρωπο του Κενού. Ο Μιχάλης Γιούρας το προσπαθεί μέσα από την «αυτοβιογραφία» του, αλλά κυρίως με το παράξενο τέλος του, παρ' όλο που τα περισσότερα στοιχεία του θανάτου του είναι φανταστικά.


Πίσω στα έργα


Στρατιωτικές ασκήσεις

Εκδόσεις: Πατάκης, 2003

 

Στρατιωτικές ασκήσεις

 

Το βιβλίο αυτό αποτελείται από πέντε  αληθινές ιστορίες, τις οποίες ο συγγραφέας  έγραψε όταν  ήταν  θυμωμένος. Παρατήρησε ότι γράφει καλύτερα όταν είναι θυμωμένο, έτσι ώστε να εκφράζεται με οδύνη, όπως στις Στρατιωτικές Ασκήσεις.


Πίσω στα έργα



Ο μεσαίος τοίχος

Εκδόσεις: Πατάκης, 2001

 

Στη δίκη του επικαλέστηκε το δικαίωμα της σιωπής και δεν είπε τίποτα. Ομολόγησε
απλώς ότι σκότωσε τη Μαρία και τεμάχισε το πτώμα της. Αυτό δεν ήταν αλήθεια, η παράκρουση του ερωτικού πάθους το έκανε να το πιστεύει αυτό.

Πίσω στα έργα


Μάθημα δολοφονίας

Εκδόσεις: Πατάκης, 1999

 

 Σ’αυτό το βιβλίο βλέπουμε πώς η αγάπη αντιμετωπίζεται σε ένα σύγχρονο κόσμο.


Πίσω στα έργα


Φανταστική παράγραφος 7

Εκδόσεις: Πατάκης, 1994

 

Μέσα από αυτό το βιβλίο πως  η χριστιανική επιταγή της Αγάπης αντιμετωπίζεται στο σύγχρονο κόσμο, σαν Όργανο Γνώσης.

Πίσω στα έργα



Τα γουρούνια 

Εκδόσεις: Πατάκης 1992

 

Μια μέρα του 1980 ο χοιροτρόφος Βαγγέλης Βεργοβίτσας εξαφανίζεται από το σπίτι του χωρίς ν' αφήσει κανένα ίχνος. Το μυστήριο της εξαφάνισης του αναλαμβάνει να λύσει  ο φίλος του Ηλίας Χριστόπουλος, ο οποίος μετά από πολλές έρευνες φτάνει σε μια απροσδόκητη ανακάλυψη: νομίζει ότι αναγνωρίζει τον φίλο του στη μορφή ενός μεγάλου κάπρου μέσα στο χοιροστάσιο, ανάμεσα στ' άλλα γουρούνια!


Πίσω στα έργα


Το συμπόσιο

Εκδόσεις:  Καστανιώτης,1989

 

 

Κάποτε ήταν μια ομάδα από παιδιά -η παρέα του ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ- όπου  το μυστήριο της ζωής τ' αντικρίζαν για πρώτη φορά. Ο συγγραφέας, δεκαεφτά χρόνων τότε, έγραψε κάποια ερωτήματα: «Τι είναι ζωή; Υπάρχει Θεός;» Μετά από σαράντα πέντε ολόκληρα χρόνια απαντά στα ερωτήματα μέσα από αυτό το βιβλίο.

 Πίσω στα έργα